четвртак, 3. јул 2014.

Torta sa višnjama

         Posle dužeg razmišljanja, kako da upotrebim ostatak višanja, rešila sam da experimentišem sa receptom i napravim tortu, pa kako god ispala, svakako će se pojesti. A ispala je, ukusna, sočna, mirisna i voćna, šta ćete bolje...
POTREBNO JE:
ZA KORU
1 čaša (od 2 dl brašna)
1 čaša šećera
1/3 čaše kakaoa
1/3 čaše ulja
1/3 kašičice soli
1/2 kašičice sode bikarbone
1/2 kašičice pr.za pecivo
1 veće ili 2 manja jajeta
1/3 + 1/4 čaše vode
1 vanilin šećer
ZA ŽELE
300-400gr očišćenih višanja
3 dl vode
5 kašika šećera (ili po ukusu)
5 -6 kašike skroba (gustina)
1 vanilin šećer
I JOŠ
200gr šlaga u prahu
2 dl kisele ili obične vode
nekoliko kašika sirupa od višanja (nije obavezno)
PRIPREMA:
           Stavite u odgovarajući sud sve suve sastojke (brašno, so, pr.za pecivo, sodu bikarbonu, šećer i kakao) i sve izmešaj. Dodajte trećinu šolje vode i ulje i mutite mikserom oko 1 minute pa zatim dodajte jaje, vanilin šećer i još 1/4 šolje vode. Mutite mikserom još 3-4 minuta pa izlijte masu u okrugli pleh, obložen papirom za pečenje.
          Po vrhu rasporedite jedan deo višanja i blago ih pritisnite kako bi malo upale u smesu.
          Pecite koru u zagrejanoj rerni na 220 st. oko 30-40 minuta. Pečenu koru izvadite iz rerne i prebacite je na okruglu tacnu za tortu.
            Ostatak višanja kuvajte sa 3 dl vode, šećerom i vanilin šećerom nekoliko minuta pa ih ispasirajte, tj izgnječite (ukoliko želite možete ostaviti da vam višnje budu cele). U višnje dodajte gustin, razmućen u soku koji su pustile višnje i kuvajte dok ne dobijete potrebnu gustinu. Sklonite sa vatre i topao žele razlijte po kori.
              Umutite šlag penu sa hladnom vodom (ja koristim kiselu vodu) i pri kraju mućenja dodajte sirup od višanja (skuvajte sok koje su ispustile višnje sa šećerom dok ne dobijete gust sirup). Premažite tortu.
              Tortu alužite dobro rashlađenu! Još je bolja ako stoji dan-dva, jer još više dobije na sočnosti i ukusu.

 

5 коментара:

  1. Анониман04 јул, 2014

    Baš je vičnjato kremasta!

    ОдговориИзбриши
  2. Višnje su mi omiljene u bilo kom obliku, ali ovde ih nije lako naći, a kad ih nađeš, bezobrazno su skupe, tako da se ne isplati kupiti ih.
    Torta izgleda fantastično i neka vam je prijatna:))

    ОдговориИзбриши
  3. Kod nas ih ima u velikim količinama i ja ih ne kupujem, obzirom da imamo svoje u bašti. Volim ih i ja i baš ih puno koristim, što za zamrzivač, što za sokove, kompot i razne poslastice. Šaljem ti tople pozdrave iz našeg Požarevca!

    ОдговориИзбриши
  4. Draga Zorice , drago mi je da si opet na blogu i sa nama, a torta sa višnjama je odlična ! Obožavam višnje i ovo mi tako dobro zvuči i izgleda !

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala na komentaru i meni je zaista drago što sam ponovo ovde. Višnje su često prisutne u mojim receptima jer ih imam u bašti a i ja ih volim. Pozdravljam te !

      Избриши